
Többen is arról tájékoztattak, hogy csalásra utaló telefonhívást kaptak a napokban az Erste nevében. Elmondásuk szerint a csalók minden eddiginél agyafúrtabb trükköt vetnek be, ugyanis amikor a hívott fél válaszol a hívásra, először bejátsszák neki az Erste ügyfélszolgálatának gépi hangját: „Üdvözöljük, az Erste bank nevében hívjuk.”. Utána bejelentkezik egy fiatal női hang, aki a bemutatkozás során az Erste által megbízott ügynöknek adja ki magát, és közli: egy ajánlattal kapcsolatban hívja az ügyfelet.
Ezután – továbbra is szigorúan fenntartva a hivatalosság látszatát – nyomatékosan felhívja a hívott fél figyelmét arra, hogy a beszélgetést rögzítik, és udvariasan rákérdez, nincs-e ellene kifogása – éppúgy, ahogy a valódi, hivatalos ügyfélszolgálati hívások többségénél is történik. Ezzel valószínűleg sokakban végleg elaltatják a gyanakvást. Ezen a ponton, mintegy mellékesen elkéri az ügyfél édesanyjának nevét és születési idejét.
Sokan talán önkéntelenül is hisznek egy ilyen hívásnak, de az Erste és egyetlen más bank sem kér telefonon vagy e-mailben személyes adatokat az ügyfeleitől. Ezért folyamatosan arra kérik ügyfeleiket, hogy ha ilyen hívást kapnak, vigyázzanak, nehogy kicsalják belőlük ezeket a bizalmas információkat, mert azokkal a csalók már hozzáférhetnek a bankszámlájukhoz és pénzt vehetnek le róla.
Forrás: origo.hu, fotó: securinfo.hu